/My Heart Desire

Assalamualaikum
Hey, thanks visit!


Welcome to my blog. You've stuck in my unprivate diary. Be nice here or i call My Superman kill you!.

Status : experience teaches us become more mature

Home About Linkies
Tagboard
Footprints here!



Islam is really beautiful
"Selangkah anak perempuan keluar dari rumah tanpa menutup aurat, maka selangkah juga ayahnya itu hampir ke neraka. Selangkah seorang isteri keluar rumah tanpa menutup aurat, maka selangkah juga suaminya itu hampir ke neraka".

Ya allah, ampunkan dosa aku. Sesungguhnya aku begitu sayangkan ibu bapaku. Jauhi mereka dari azab api neraka. Betapa besarnya tanggungjawab seorang lelaki yang bergelar "ayah". Ayah aku selalu cakap macam ni : 


" Jiha, tutup aurat tu. Abah tak tahan panas api neraka. Nanti bila abah dah tiada, malaikat akan soal : kenapa tak nasihatkan anak-anak agar menutup aurat. Apa abah boleh jawab masa tu?"
    
Aku bersyukur kepada Allah sebab buka mata hati aku untuk terus berada dalam jalan yang diredhai olehnya. Suatu saat nanti ketika aku betul betul bersedia, aku akan menutup aurat dengan sempurna. Insyaallah.


"Lelaki yang baik itu, tidak akan menyentuh kamu. Tidak akan sesekali cuba menyentuh kamu. Bukan sahaja tangan halus kamu, bukan juga 'menyentuh' mata bening kamu, tetapi yang lebih utama, dia tidak akan 'menyentuh' hati lembut kamu. Mereka tidak akan menyentuhnya selagi mana mereka tidak bersedia, dan pada ketika dia sudah bersedia, dia akan menikahi kamu dan pada saat itulah, barulah dia berani 'menyentuh' hati kamu".
     
Alangkah bertuahnya seorang wanita yang memiliki seorang lelaki yang benar benar mencintainya kerana Allah. Bukan kerana cinta berasaskan nafsu semata-mata. Ya Allah kurniakanlah aku seorang lelaki yang boleh membimbing aku ke jalanmu. Bukan jalan kepada maksiat. Jauhi aku dari bisikan syaitan. Bantulah aku dalam mendekatimu :) Amin !


PAST | PRESENT