/My Heart Desire

Assalamualaikum
Hey, thanks visit!


Welcome to my blog. You've stuck in my unprivate diary. Be nice here or i call My Superman kill you!.

Status : experience teaches us become more mature

Home About Linkies
Tagboard
Footprints here!



Sabar dan Ikhlas.. itu islam
Allah memberikan ujian kepada hambanya mengikut kemampuan. Allah tahu apa yang terbaik untuk hamba hambanya. Setiap manusia di muka bumi ini tidak pernah lari dari menerima ujian daripada Allah swt. Allah mendatangkan ujian kepada kita sebagai tanda kasih dan sayang-Nya kepada kita. Kenapa kita mengeluh? Sesungguhnya disebalik ujian yang kita hadapi akan diiringi dengan nikmat pada masa akan datang. 
Kadang kadang ujian datang kepada kita sebagai tanda Allah mengingati kita akan segala dosa yang kita telah lakukan. 

Renungan akan Kisah Nabi Yusuf a.s dan Zulaikha,
Zulaikha memfitnah Yusuf memperkosanya sehingga Yusuf dipenjarakan. Apakah Yusuf memberontak? Tidak.. Yusuf tahu Allah sedang memberi ujian kepadanya. Lalu Yusuf berkata "Ya Allah, jika memang kehidupan penjara lebih bererti bagiku daripada dunia luar. Maka aku lebih memilih tinggal di penjara tapi dekat dengan-Mu daripada aku hidup bersama manusia pendusta"

Allah sedang memberi ujian kepada kita tentang sabar dan ikhlas. Dimana kita harus bersabar dan ikhlas menghadapi segala bentuk ujian yang Allah berikan. Kerana.....

Sabar dan ikhlas... itu ISLAM !

Allah s.w.t berfirman :

"Aku sesuai dengan dugaan hamba Ku kepada Ku. Dan Aku bersama dengannya ketika dia ingat kepadaKu. Jika dia ingat kepada Ku dalam hatinya, Aku akan mengingatinya di dalam hati Ku. Dan jika dia ingat kepadaKu dalam lingkungan khalayak ramai. Nescaya Aku juga akan mengingatinya dalam lingkungan khalayak ramai yang lebih baik. Dan jika dia mendekati Ku sejengkal, Aku pun akan mendekatinya sehasta. Dan jika dia mendekati Ku sehasta, nescaya Aku mendekatinya sedepa. Dan jika dia datang kepadaKu berjalan, maka Aku mendatanginya dengan berlari"
-Hadis riwayat Al-Bukhari

With Love,
Jiha






PAST | PRESENT