/My Heart Desire

Assalamualaikum
Hey, thanks visit!


Welcome to my blog. You've stuck in my unprivate diary. Be nice here or i call My Superman kill you!.

Status : experience teaches us become more mature

Home About Linkies
Tagboard
Footprints here!



Bukan mudah..
Bukan mudah nak jaga orang sakit walaupun dia just terbaring je. Memang tak banyak karenah. Tapi amat susah untuk menukar lampin dan mandi kan dia. Hmm, ini yang aku rasa. Selama ni aku just tengok mak saudara aku yang uruskan opah. Aku tak pernah tahu kesusahan dia masa menjaga tu. Macam mana dia mandikan, tukar lampin dan segala bagai tu. Tak pernah tahu ! Then lepas semua ni berlaku, family aku start jaga opah dekat rumah. Susah. Tersangatlah susah.
Kadang kadang fikiran ni jahat sangat. Sampai satu tahap aku fedup dengan semua ni. Tapi lepas dengar apa yang mak cakap, aku cuba untuk buang fikiran negatif tu jauh jauh. 

Mak cakap : 
"Kalau Allah berikan ganjaran pahala dan nikmat menjaga orang sakit tu diatas dunia ni, semua orang akan berebut rebut nak jaga mak ayah dia. Takkan ada seorang pun nak lepaskan peluang tu. Tapi Allah tak jadikan macam tu, sebab dia nak uji kita. Janji Allah itu ada, pahala dan nikmat tu kita akan dapat masa akhirat nanti" 

Dalam setiap sujud aku sentiasa bermohon agar hati ni ikhlas menjaga opah bukan kerana terpaksa. Aku tak pernah berhenti berharap suatu hari nanti opah boleh sihat semula. Cukup sekadar boleh bercakap dan bergurau dengan aku. Itu dah memadai.

Aminnnn !

With Love,
Jiha


PAST | PRESENT