/My Heart Desire

Assalamualaikum
Hey, thanks visit!


Welcome to my blog. You've stuck in my unprivate diary. Be nice here or i call My Superman kill you!.

Status : experience teaches us become more mature

Home About Linkies
Tagboard
Footprints here!



Lemah iman
Bukan kita tak ada iman, tetapi kita lemah iman.
Ramai orang tahu sembahyang wajib, tapi lemah imannya.
Ramai orang tahu menutup aurat itu wajib tapi lemah iman.
Ramai orang tahu pergaulan bebas dilarang tapi lemah iman.
Jika lemah iman, tak malu buat maksiat dan malu buat ibadat.
-Ustaz Haslin Baharin-
Subbahanallah. Adakah aku lemah iman? Permudahkan segala urusanku. Jauhi aku dari larangannya. Dekatkan aku dengan orang melabuhkan dirinya kepada Allah SWT. Jadikan aku Tabah seperti Ummu Khadijah. Sehingga dirinya bergelar afifah solehah. Dialah wanita pertama. Tiada ragu mengucap syahadah. Pengorbanan bersama Rasulullah. Susah senang bersama. Walau hilang harta kerana berdakwah. Walau dipulau 3 tahun 3 bulan. Imannya sedikit pun tak berubah. Mampukah aku setabah dirinya? Andai diuji sedikit sudah rebah. Baru dihina sudah mengalah. Ya Allah.. Tabahkan aku sepertinya.

Insyaallah suatu hari nanti :) Semoga Allah permudahkan. Amin Ya Rabbal Allamin~


PAST | PRESENT