/My Heart Desire

Assalamualaikum
Hey, thanks visit!


Welcome to my blog. You've stuck in my unprivate diary. Be nice here or i call My Superman kill you!.

Status : experience teaches us become more mature

Home About Linkies
Tagboard
Footprints here!



Perasaan malu
Perasaan malu dalam diri setiap manusia penting . Dengan adanya perasaan malu tu perbuatan kita akan terbatas . Tapi kadang kadang tu perasaan malu tu perlu dibuang jauh jauh . Maybe ditengah lautan . Bayangkan kau nak pergi temu duga tapi kau ni jenis pemalu tahap gaban . So apa boleh buat ? Lebih baik kau keluar dari bilik temu duga tu pastu balik menangis bawah bantal . Senang kerja manusia yang nak menemu duga kau nanti . Aku tak cakap salah untuk ada perasaan malu sebab malu tu kan perisai iman . Tapi kadang kadang tu kau kena buang perasaan malu untuk berdepan dengan orang lain . Tak salah jika malu kerana berlainan jantina . Tapi mustahil untuk aku katakan "Betul" sebab memang sekarang ni lelaki dan perempuan bebas je . Tade langsung perasaan malu . Nauzubillah . 


Pernah kau terfikir tak macam mana orang yang jenis peramah ni boleh berdepan dan bercakap dengan orang lain yang sememangnya bukan kenalan mereka ? 

Mesti tak pernah kan? Okay , berdasarkan apa yang aku perhatikan dan setelah membuat beberapa kajian . Aku mendapati orang yang jenis sebegitu memendamkan perasaan malu mereka . Maybe dalam fikiran mereka , manusia diluar sana adalah keluarga or sahabat . Maybe lah kott . Hahaha . Korang perasan tak kenapa orang yang jenis tu boleh cakap macam macam dengan orang lain , itu sebab mereka akan terus mengajukan soalan kepada manusia yang berdekatan walaupun mereka sudah mengetahui perkara tersebut . Seriously aku dah test keberkesanan perkara tu , 99% berjaya . 1% failed bila aku jumpa dengan manusia yang berlagak . Sumpah rasa macam nak tendang muka dia bertubi tubi . Dia ingat aku tunggul kayu ke duduk berpotpet sengsorang -_- 

Note disebalik topik :
Pelik pulak aku tetibe cakap pasal "perasaan malu" -_- Actually , aku baru sahaja bercontact dengan seorang hamba allah yang sekian lama aku admire . Admire je okay . Bukan nak bawak jadi Bf or Suami . Kalau jadi Suami , Alhamdulillah lah ! Hahaha *gatai* Selama aku admire dekat dia , aku tak pernah tegur dia walaupun jumpa dia tetepi jalan . Buat dunno lagi bagus daripada terhegeh hegeh dekat lelaki yang kita minat kan~ :D  Aku happy untuk 5 jam sebab dapat berkenalan dengan dia . Okay bai semua . Sleep well~ 


PAST | PRESENT