/My Heart Desire

Assalamualaikum
Hey, thanks visit!


Welcome to my blog. You've stuck in my unprivate diary. Be nice here or i call My Superman kill you!.

Status : experience teaches us become more mature

Home About Linkies
Tagboard
Footprints here!



KEMBAR
Tahukah anda :

Bayi kembar saling berkomunikasi semasa dalam kandungan. 
Pada minggu ke-14, pasangan kembar ni akan melakukan sentuhan khusus antara satu sama lain (jangan tanya aku macam mana -_- aku bukan kembar ) Manakala pada minggu ke-18, mereka lebih banyak menghabiskan masa sebanyak 30% untuk menjangkau dan membelai sesama mereka.

Ini kisah 3 tahun lepas. Baru sekarang terfikir nak update. Hahaha

Cikgu : Eh awak berdua ni kembar kan? *ditujukan kepada tiqah dan baizura*

Baizura dan atiqah : A'ah.

Cikgu : Dalam perut mak dulu, siapa yang nakal?

*automatik atiqah tunjuk dekat baizura. Baizura just senyum malu*

Aku : Eh?? Siapa nakal? Macam mana korang tahu siapa yang nakal? *musykil*

Cikgu : Diorg tahu lah sebab duduk same same dalam perut mak dia. 

Aku : Saya tak tahu pun -_-

Cikgu : Awak mmg lah tak tahu, awk duduk sorang-sorang dalam tu

Aku : Ohhhhh, yeker? *muka pelik*

See~ mereka tersangat sangat SWEET sejak dalam kandungan. So secara kesimpulannya, pasangan kembar memang boleh tahu apa yang kembar dia buat masa dalam kandungan. Macam NALURI kott sebab dyorg kan berkongsi nutrien, protein, kolestrol, karbohidrat, tali pusat dan kasih sayang. Okay merepek -_- Serious.. Dyorang mempunyai naluri hati yang sama, kalau pasangan kembar dia tu rasa sedih, kembar sorang lagi akan rasa perkara yang sama.

Tapi ada jugak kembar yang dia boleh rasa kesakitan yang sama dengan kembar dia. Contoh, salah seorang kembar dia kena cubit dengan cikgu, kembar yang seorang lagi tetibe akan rasa sakit seperti kena cubit. Eh chop!  aku tengok dekat tv lah, Tak tahu lah benda ni betul or tak. Hahaha *memandai je aku*

Sejujurnya aku terlampau sukakan pasangan kembar yang berpasangan lelaki dan perempuan. Can you imagine? Sweet sangat. Mesti tak nampak pun macam kembar sebaliknya macam pasangan kekasih. Jalan mana mana mesti bawa kembar sekali. Kadang kadang tu ada yang salah anggap tentang mereka. Dan perkara tersebut yang buatkan aku rasa mereka ni unik sebab lain daripada yang lain :) Awesome!


With Love, 
Jiha



PAST | PRESENT